Zbiorniki na olej napędowy a przepisy
Posiadanie zbiornika na olej napędowy wiąże się z szeregiem formalności. Części z nich można na szczęście uniknąć.
Zbiorniki do oleju napędowego należy zarejestrować w Urzędzie Dozoru Technicznego, jednak do pojemności 2500 L włącznie, objęte są formą dozoru technicznego uproszczonego, dzięki czemu do urządzeń tego typu nie wydaje się decyzji zezwalającej na jego eksploatację. Nie wymagają one również decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
Natomiast zbiorniki na paliwo o pojemności powyżej 2500 L objęte są formą dozoru technicznego „ograniczoną” co wiąże się ze zgłoszeniem urządzenia w lokalnej jednostce UDT. Należy wypełnić wniosek, załączyć dwa komplety dokumentacji technicznej i badanie odbiorcze. Ponadto dozór ograniczony zbiorników do 5000 L wiąże się z opłatą roczną. Dodatkowo zbiorniki do 2500L nie podlegają kontrolom i rewizjom, zaś zbiorniki do paliwa powyżej 2500 L podlegają co dwa lata rewizji zewnętrznej.
Nasze zbiorniki produkowane są w Polsce pod nadzorem Urzędu Dozoru Technicznego. Każdy zbiornik posiada:
Nasze zbiorniki produkowane są w Polsce pod nadzorem Urzędu Dozoru Technicznego. Każdy zbiornik posiada:
- dokumentację techniczno-ruchową
- instrukcję obsługi zbiornika
- opinię p.poż
- instrukcję BHP
- poświadczenie wytwórcy wydane przez Urząd Dozoru Technicznego
- poświadczenie Badania Budowy i Próby Ciśnieniowej wydany przez Urząd Dozoru Technicznego
- deklarację Zgodności z normą EN 13341:2005+A1:2011
- certyfikat CE
- konstrukcja dwupłaszczowego zbiornika zgodna jest z wymogami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dn. 18 września 2001r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać zbiorniki bezciśnieniowe i nisko ciśnieniowe przeznaczone do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych.